Välj en sida

Att må bättre.
Kanske det triggar ett drag av dåligt samvete hos dig? Till allt det där du-vet-att-du-borde-göra-men-inte-orkar-börja-eller-har-lust-med-ens.
Du känner till mental träning, meditation/minfulness och bra kost.
Du går på det där tåget i perioder.

Köper gymkortet i januari, gör en detox eller diet x antal dagar och börjar känna din nya energi. Wiiiii.. shit! Nu jädrar är du on fire! Typ ”bring it ooon”!

Sen kommer det där stora projektet där du måste tok-köra.
Samtidigt infaller gärna månaden maj då det är tusen grejer med ungarna, uppvisningar.. avslutningar.. kalas etc.
Sen borde man ju fixa till i huset och trädgården också.. Vi hade ju en massa planer för det förra året, kanske dags att ta tag i dem nu?

NU, när du skulle behövt den där kraften som mest, känns den bara som bortblåst.

Hämta upp den igen!

Ta springturen fast du inte har lust. Gör meditationen eller yogan trots myror i huvudet o benen. Ät bra.

Ju fler små bra vanor jag smugit (ok.. en del hamrat in!!) in genom åren desto mer kraft har jag fått att vilja vara den jag är. När du är i linje med vad du vill i livet OCH energi nog att ta tag i det. Då har du dina superkrafter babe! 

 

”När du är i linje med vad du vill i livet OCH energi nog att ta tag i det.

Då har du dina superkrafter babe!”

 

Tips för fler superkrafter:

1) RENSA kyl och skafferi från skräpmat.

2) KÖP sånt som är bra, som du kan tänka dig att äta och lägg dit istället.

3) BESTÄM när du ska röra på dig och varva ner.

4) Bestäm VAD du ska göra då. Promenera, jogga, gymma, cykla, simma tex. Meditera, sitta på en stubbe, använda en mindfulness app tex.

5) BOKA in NÄR det ska ske i din kalender för kommande vecka.

 

Share This